OTTHON ÉS SZABADIDŐ WEBÁRUHÁZ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2023.09.05 napjától
A Racing Hungary Kft. által üzemeltetett kerti medencéket, matracoka és felfújható tárgyakat
forgalmaz. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkozik minden
olyan adásvételi szerződésre, mely a www.otthon-szabadido.hu című weboldalon (a továbbiakban:
Platform) keresztül történik.
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
A www.otthon-szabadido.hu weboldalon keresztül történő termékek megvásárlásával távollévők
közötti adásvételi szerződés jön létre a Racing Hungary Kft., mint eladó (továbbiakban:
Vállalkozás) és a megrendelést leadó személy, mint fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó) között.
A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy
a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a platformon keresztül szerződést kötni. A
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a szerződés
érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. Érvénytelen szerződés esetében a Vállalkozás a Ptk.
6:115. §-a alapján jogosult az érvénytelen szerződéskötésből eredő járulékos igényeit (így
különösen a felmerült költségeket és károkat) a Fogyasztóval, vagy annak törvényes
képviselőjével szemben érvényesíteni.
A Vállalkozás fenntartja szerzői jogát a weboldal, annak bármely részlete és az ott megjelenő
tartalmak vonatkozásában. Tilos a platformon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos
hozzájárulása nélkül: a platformra való hivatkozás, vagy megosztása kizárólag egy oldal teljes
egészére terjedhet ki. A Fogyasztó a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve
kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.otthon-szabadido.hu weboldalon található Platformon
keresztül történik. A Platformon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény („Ektv.”), a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Ptk. szabályozza.
A Platformon a megbízás távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján leadott
megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Platformon
történő vásárlás a Fogyasztó általi rendelés leadással lehetséges.
A Vállalkozás adatai:
Vállalkozás neve: Racing Hungary Kft.
Székhelye: 4031 Debrecen, Diófa utca 25., 1. em. 5.
Telephelye: 4026 Debrecen, Honvéd utca 72.
A Vállalkozás elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus
levelezési címe: info@otthon-szabadido.hu
Adószáma: 23093476-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-020268
Nyilvántartó Bíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Internetes kereskedelem engedély szám: 479102
Csomagküldési kiskereskedelem engedély szám: 479101
Vezető tisztségviselő: Pelei Csaba ügyvezető
Bankszámlaszáma:11738039-20842367-00000000
IBAN: HU28 117380392084236700000000
SWIFT/BIC: OTPV-HU-HB
A tárhely adatai:
cégnév: BlazeArts Kft.
székhely: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébet tér 11.
cégjegyzékszám: 01-09-389087
adószám: 12539833-2-43
közösségi adószám: HU12539833
Honlap cím: www.forpsi.hu
Kérjük céges Fogyasztóinktól, hogy a megrendelés során szíveskedjenek a pontos nevet, címet és
adószámot megadni. Egyéni vállalkozó vásárlása esetén kérjük vállalkozói engedélye számát
feltüntetni.
Az Általános Szerződési Feltételeket vásárlás előtt feltétlenül tanulmányozza át! Az ÁSZF
bármikor hozzáférhető és megnyitható a Platform oldalának tetején található „Általános
szerződési feltétel” menüsorában, továbbá kérésére kollégáink is eljuttatják az ön címére e-
mailben.
1. MEGRENDELÉS
1. Webáruházunkban regisztráció nélkül is vásárolhat. Ha Ön egy terméket meg kíván rendelni,
választása szerint első körben a „Regisztráció” gombra kattintva hozza létre felhasználói fiókját.
Amennyiben rendelkezik felhasználói fiókkal, a „Bejelentkezés” gombra kattintva jelentkezzen be.
Amennyiben nem rendelkezik felhasználói fiókkal, a termék adatlapján a „Vásárlás” gombra
kattintással helyezheti el a terméket a virtuális kosarában.
2. A „Vásárlás” gombra kattintást követően a Fogyasztó az átvételi mód kiválasztását követően a
„Megrendelés” gombra kattintva rendelheti meg a termékeket, ezt követően köteles megadni a
szerződéskötéshez és a számlázáshoz szükséges adatokat. Az adatbeviteli hibákat a Fogyasztó
köteles a „Megrendelés” gombra kattintás után korrigálni.
A Fogyasztónak adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt
van lehetősége. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Fogyasztó által a rendelés során tévesen
vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető többletköltségért, egyéb problémákért és
hibákért.
A Fogyasztó, rendeléskor köteles elfogadni az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót.
Amennyiben az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót nem kívánja elfogadni úgy a vásárlás
nem zárul le és az elektronikus szerződéskötés sem valósul meg. Az ÁSZF elfogadásával
egyidejűleg a Fogyasztó kijelenti azt is, hogy az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakat pedig
kifejezetten elfogadja. A Fogyasztó és a Vállalkozás között létrejövő szerződés írásba foglalt
szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető. A szerződéskötés
nyelve magyar. A Vállalkozás a szerződést nem iktatja és nem látja el iktatószámmal.
3. Azt követően, hogy a Fogyasztó leadta a rendelését, a Platform haladéktalanul köteles a
vásárlás során megadott e-mail címen vagy telefonon visszaigazolni azt, hogy a Platform
rögzítette Fogyasztó megrendelését, amely a Fogyasztó által közölt ajánlatnak minősül. A
visszaigazolás hiányában a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Vásárlás után azonnal
kap a vásárló egy visszaigazoló emailt.
4.1. A Platform részéről történő automatikus visszaigazolás csupán a megrendelés
megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés megerősítésének vagy
szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti azt, hogy az időpont lefoglalásra került.
4.2. A terméket azt követően tekintjük megrendeltnek, hogy a Platform a megrendelés során
megadott e-mail címen vagy telefonon tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Fogyasztó által a
Platform részére közölt vételi ajánlatot a Platform elfogadta, az időpont pedig rögzítésre került.
4.3. Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a Platform minden véglegesített megrendelést külön
megrendelésként kezel. Amennyiben a Fogyasztó a leadott és visszaigazolt megrendelését újabb
termékkel szeretné bővíteni, úgy haladéktalanul, lépjen kapcsolatba a Platformmal a megrendelés
módosítása céljából.
2. AZ ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTREJÖTTE
1. Amennyiben a Fogyasztóhoz kizárólag a megrendelése megérkezésére vonatkozó
visszaigazolást küldte meg a Vállalkozás, a Felek között a szerződés még nem tekinthető
létrejöttnek.
2. A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Fogyasztó által a
megrendeléssel a Vállalkozás irányába közölt vételi ajánlatát e-mail, telefax vagy egyéb távközlési
eszköz útján elfogadja, visszaigazolja. A szerződés létrejöttével a Fogyasztó egyúttal a Platform
ÁSZF-ében található rendelkezéseket is elfogadja. A Felek között a szerződés határozott időre
jön létre, amely a megrendelt szolgáltatás teljesítését követően megszűnik
3. A TERMÉKEK ÁRA
1. A Platformon szereplő termékek lényeges tulajdonságait, az egyes termékek specializációit,
jellemzőit a Fogyasztó a konkrét termékinformációs oldalán ismerheti meg.
2. A díj/vételár mindig a kiválasztott termék/szolgáltatás mellett feltüntetett, ÁFA összegével
növelt bruttó ár, amely forintban (HUF) értendő. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen
árajánlattételnek. A feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljeskörűen tájékoztatja a Fogyasztókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról.
A kiválasztott termék árát a Vállalkozás részletes árajánlatában közli a Fogyasztóval. A
Platformon szereplő termékek ára megváltoztatásának jogát a Vállalkozás fenntartja, ugyanakkor
ezen jog Platform által történt a Fogyasztó vételi ajánlatára vonatkozó visszaigazolását követően
alapján már megrendelt szolgáltatás díját nem befolyásolja.
3. Amennyiben a termék mellett hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel arra az esetre,
ha nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült díjától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre –, a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben Vállalkozás haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót a tévedésről és a szolgáltatás helyes áráról, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
4. A Vállalkozás nem köteles teljesíteni kereskedelmi mennyiség kiszolgálását.
5. A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a Vállalkozása termék
értékesítésének megkezdéséig jogosult a szerződéstől elállni. A Vállalkozás a jelen pontban foglalt
elálláskor, a Fogyasztó által fizetett díjat banki úton visszatéríti a Fogyasztónak. A Fogyasztó
elfogadja, hogy a Vállalkozás a jelen pont szerinti elállását nem köteles indokolni. A Vállalkozás
elállási joga arra tekintettel került megállapításra, hogy a Fogyasztónak jogszabály elállási jogot
biztosít.
4. FIZETÉS
1. A Fogyasztó által a megrendelés során küldött ajánlat Vállalkozó általi írásbeli elfogadásával a
Fogyasztó szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá fizetési kötelezettsége keletkezik.
A Vállalkozás által küldött ajánlatot elfogadó visszaigazolás egyértelműen megfogalmazva
tartalmazza azt a tájékoztatást, hogy a Fogyasztó ajánlatának Vállalkozás általi elfogadása, mint
szerződéses nyilatkozat megtétele a Vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von
maga után.
2. Fogyasztó az általa megrendelt termék díját a választott fizetési mód készpénzzel vagy a
számlán szereplő bankszámlára történő banki átutalás útján fizeti meg. A Vállalkozás számlát a
Fogyasztó által fizetett teljes díjról (a továbbiakban:”Teljes ár”) állítja ki (a továbbiakban:
”Számla”). Számlát a Vállalkozás a Fogyasztó által megadott adatai alapján állítja ki és e-mailen
küldi meg, elektronikus úton. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás elektronikusszámlázást
alkalmaz.
Fizetési módok:
- Személyes átvétel során készpénzben.
- A számlán szereplő bankszámlára történő banki átutalás útján.
- Utánvéttel.
A bankkártya adatok a kereskedőhöz (hozzánk) nem jutnak el. Az online bankkártyás fizetés
esetén
5. A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS (LÁSD MÉG: 1. SZÁMÚ MELLÉKLET)
1. Elállási / felmondási jog gyakorlásának határideje
1.1. A Fogyasztó – vagyis a Ptk. 8:1. § (1) 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
20. §-a alapján:
a) a termék átvételének napjától,
b) több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak
az átvétele napjától,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától -
e) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától -
- számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.
1.2. A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja, és a termék átvétele előtti
időszakban is gyakorolhatja.Az elállásról vagy felmondásról érvényesen személyesen vagy a
Vállalkozás e-mail címére küldött nyilatkozatban lehet.
2. Elállási / felmondási jog gyakorlásának módja
2.1. A Fogyasztó az elállási / felmondási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező nyilatkozat-
minta felhasználásával, vagy az elállásra / felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
2.2. Az elállási / felmondási nyilatkozatot a Fogyasztó személyesen teszi meg, vagy az alábbi úton
juttathatja el a Vállalkozás részére:
Postacím: Racing Hungary Kft., 4026 Debrecen, Honvéd utca 72.
E-mail: info@otthon-szabadido.hu
2.3. Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási / felmondási jog gyakorlását, ha a
Fogyasztó az elállási / felmondási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére
elküldi (postára adja).
2.4. A Fogyasztó elállási / felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt
esetekben nem gyakorolhatja különösen, de nem kizárólagosan:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését
követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
Fogyasztó személyére szabtak;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
2.5. Amennyiben a szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó elállási /
felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
2.6. Az elállási / felmondási jog gyakorlása során a Fogyasztó jó hiszeműen köteles eljárni, jogát
rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való
visszaéléshez a Fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §)
3. A Felek kötelezettségei elállás / felmondás esetén
3.1. A Vállalkozás kötelezettségei
a) A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14
(tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget.
b) A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó részére személyesen vagy a
Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra téríti vissza. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a
Fogyasztó által megadott adatok (pl. bankszámlaszám) pontatlanságából vagy helytelenségéből
eredő teljesítési hibákért.
3.2. A Fogyasztó kötelezettségei
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát
1.) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
2.) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás
által nem befolyásolható, a jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
3.) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére
szabtak;
4.) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5.) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az
átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6.) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
7.) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől
számított harmincadik napot követően kerül sor;
8.) - a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás
elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatások vagy termékek kivételével -
olyan Vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére
keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9.) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10.) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11.) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12.) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot
vagy határidőt kötöttek ki;
13.) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését
követően elveszíti az elállási jogát.
14.) A Fogyasztó a terméket személyesen átadás, fuvarozás útján, postai küldeményként, vagy
futárszolgálattal küldheti vissza. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).
6. KELLÉKSZAVATOSSÁG
A Vállalkozás a szavatossági igények érvényesítése során a Fogyasztó és Vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint jár el.
2.1. A Fogyasztó hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
2.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó - választása szerint -:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével
összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a
Fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga
kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást
vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak
a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak
nincs helye.
2.3. A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
2.4. A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozással. A szerződés
teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már
nem érvényesítheti.
2.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól
vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a
hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7. PANASZKEZELÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉS
1. A Fogyasztó kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a
Vállalkozáshoz:
Személyesen: a Vállalkozás ügyfélszolgálatán
Írásban: a Vállalkozás postacímére eljuttatott postai küldeménnyel
E-mailben: info@otthon-szabadido.hu e-mail címre megküldött elektronikus levélben.
A panaszkezelés során a Vállalkozás a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
rendelkezéseinek megfelelően jár el.
2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Fogyasztóvédelmi hatóság: A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi
eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés
létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának
ellenőrzésére.
Békéltető testület: Hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti, a termék
minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás
minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás
ügy (a továbbiakban: Fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség
létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a
Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót
megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület (www.hbmbekeltetes.hu)
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Tel: 52-500-710, 52-500-745
Fax: 52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Ügyintéző: Nemes Brigitta (Nemes.Brigitta@hbkik.hu, bekelteto@hbkik.hu)
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek
elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Az ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide
vonatkozó rendelkezései, a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak.
Európai Unió Online Vitarendezési Platformja: Online adásvételi szerződéssel összefüggő
határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a Fogyasztók az online
vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő
linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a Fogyasztó
beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület
részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult
eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló
Fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
8. VEGYES RENDELKEZÉSEK
1. A Vállalkozás biztosítja, hogy sem a szerződéskötés során, sem pedig a szerződéskötést követő
kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés során a Fogyasztót a hívásért emelt díj nem
terheli.
2. A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a Vállalkozásnál nem áll rendelkezésre a
Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII.
törvény szerinti magatartási kódex.
3. A Vállalkozás által működtetett Platformon található információk jóhiszeműen kerültek
felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért,
teljességéért, az esetleges elírásokért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.
4. Amennyiben a Fogyasztó a Platformon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést
megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
5. A jelen ÁSZF hatálybalépésének időpontja 2023.09.05 A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF
egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén aVállalkozás az új szerződési feltételeket
közzéteszi a Platformon, és a Platform nyitóoldalán figyelmezteti a felhasználókat a szerződési
feltételek módosulásáról és a hatályba lépés időpontjáról. A figyelmeztetés elmulasztása az új
ÁSZF hatálybalépését nem érinti
6. A Vállalkozás a Platformon nyújtott szolgáltatások igénybevételét kizárólag jelen ÁSZF-ben
meghatározott feltételek között biztosítja, azoktól való eltérés nem lehetséges.
További kérdése esettén keresse munkatársainkat.
1. számú melléklet:
ELÁLLÁSI / FELMONDÁSI TÁJÉKOZTATÓ
A 45/2014. (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN
Elállási/Felmondási jog:
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő:
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: a szerződés megkötésének napjától számított
14 nap elteltével jár le;
b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár
le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket
átveszi.;
c) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy
az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.;
d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.; e) termék
meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: attól a
naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton
küldött levél útján) az alábbi címre:
Címzett: Racing Hungary Kft.
Székhely: 4031 Debrecen, Diófa utca 25. 1. em. 5.
Levelezési cím: 4026 Debrecen Honvéd u. 72.
Telefon: +36308496680
E-mail: info@otthon-szabadido.hu
Ebből a célból felhasználhatja a 2. számú mellékletben rögzített elállási/felmondási nyilatkozat-
mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai:
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatás teljes összegét. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési
móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen
többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem
igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.;
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn
belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni
számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó
összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely
meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
2. számú melléklet
ELÁLLÁSI NYILATKOZATMINTA
A 45/2014. (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN
Címzett: Racing Hungary Kft.
Székhely: 4031 Debrecen, Diófa utca 25. 1. em. 5.
Levelezési cím: 4026 Debrecen Honvéd u. 72.
Telefon: +36308496680
E-mail: info@otthon-szabadido.hu
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az
alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
Rendelés szám: _____________________
A szerződés tárgyának megjelölése: _____________________
A szerződéskötés/átvétel időpontja: _____________________
A Fogyasztó(k) neve: _____________________
A Fogyasztó(k) címe: _____________________
A Fogyasztó(k) aláírása: _____________________
Kelt: ______________________
Debrecen 2023.09.05