Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Otthon és szabadidő webáruház!    Email: info@otthon-szabadido.hu     Telefon: +36 30 8496680       H-P 09:00-15:00     

Kapcsolat

Racing Hungary Kft
4026 Debrecen
Honvéd u. 72
Telefonszám: +36308496680
Írjon nekünk

Hírek

arr3Gyermek játszószőnyeg – melyiket válasszam?A gyerekeknek játszaniuk kell. Élete első hónapjaitól. Ezáltal megismerik a világot és fejlesztik... arr3Hogyan kell biztonságosan használni a trambulint? A kerti trambulinokat használóknak, illetve azoknak, akik szeretnének vásárolni, gyakran... arr3BabakádakA baba első fürdetése nagy élmény mind neki, mind az újdonsült szüleinek. A gyermek félelme az... arr3Pedálos gokartok Ki ne emlékezne közülünk a gyerekek autóversenyeire? Általában a képzeletben, majd a számítógép... arr3Habszivacs szőnyegekA szülők – érthető módon – gyakran félnek kisgyermekük elesésétől, és ennek következtében... arr3Gamer székek – kényelem mindenekelőttA játék behúz és nyúlik. A percek egy másodperc alatt telnek el, az órák úgy telnek, mint a percek,...

Általános szerződési feltétel
Általános szerződési feltételek

OTTHON ÉS SZABADIDŐ WEBÁRUHÁZ

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Hatályos: 2023.10.30 napjától

 

A Racing Hungary Kft. által üzemeltetett kerti medencéket, matracoka és felfújható tárgyakat forgalmaz.Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkozik minden olyan adásvételi szerződésre, mely a www.otthon-szabadido.hu címűweboldalon (a továbbiakban: Platform) keresztül történik.

 

BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

 

A www.otthon-szabadido.hu  weboldalon keresztül történő termékek megvásárlásával távollévők közötti adásvételi szerződés jön létre a Racing Hungary Kft., mint eladó (továbbiakban: Vállalkozás) és a megrendeléstleadó személy, mint Fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó) között.

 

A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a platformon keresztül szerződést kötni. A Fogyasztótudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a szerződés érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. Érvénytelen szerződésesetében a Vállalkozás a Ptk. 6:115. §-a alapján jogosult az érvénytelen szerződéskötésből eredő járulékos igényeit (így különösen a felmerült költségeket éskárokat) a Fogyasztóval, vagy annak törvényes képviselőjével szemben érvényesíteni.

 

A Vállalkozás fenntartja szerzői jogát a weboldal, annak bármely részlete és az ott megjelenő tartalmak vonatkozásában. Tilos a platformon megjelenőtartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül: a platformra való hivatkozás, vagy megosztása kizárólag egy oldal teljes egészére terjedhet ki. A Fogyasztó a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.

 

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.otthon-szabadido.hu weboldalon található Platformon keresztül történik. A Platformon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”), a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Ptk. szabályozza.

 

A Platformon a megbízás távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján leadott megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Platformon történő vásárlás a Fogyasztó általi rendelés leadással lehetséges.

 

A Vállalkozás adatai:

 

Vállalkozás neve: Racing Hungary Kft.

Székhelye: 4031 Debrecen, Diófa utca 25., 1. em. 5. 

Telephelye: 4026 Debrecen, Honvéd utca 72.

A Vállalkozás elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:                                                     info@otthon-szabadido.hu

Adószáma: 23093476-2-09

Cégjegyzékszám: 09-09-020268

Nyilvántartó Bíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Internetes kereskedelem engedély szám: 479102

Csomagküldési kiskereskedelem engedély szám: 479101

Vezető tisztségviselő: Pelei Csaba ügyvezető

Bankszámlaszáma: 11738039-20842367-00000000

IBAN: HU28 117380392084236700000000

SWIFT/BIC: OTPV-HU-HB

 

A tárhely adatai:                                                       

cégnév: BlazeArts Kft.
székhely: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébet tér 11.
cégjegyzékszám: 01-09-389087
adószám: 12539833-2-43
közösségi adószám: HU12539833

Honlap cím:  www.forpsi.hu

 

 

Kérjük céges Fogyasztóinktól, hogy a megrendelés során szíveskedjenek a pontos nevet, címet és adószámot megadni. Egyéni vállalkozó vásárlása esetén kérjük vállalkozói engedélye számát feltüntetni.

 

Az Általános Szerződési Feltételeket vásárlás előtt feltétlenül tanulmányozza át! Az ÁSZF bármikor hozzáférhető és megnyitható a Platform oldalának tetején található „Általános szerződési feltételek” menüsorában, továbbá kérésére kollégáink is eljuttatják az ön címére e-mailben.

1.      MEGRENDELÉS

 

  1. Webáruházunkban regisztráció nélkül is vásárolhat. Ha Ön egy terméket meg kíván rendelni, választása szerint első körben a „Regisztráció” gombra kattintva hozza létre felhasználói fiókját. Amennyiben rendelkezik felhasználói fiókkal, a „Bejelentkezés” gombra kattintva jelentkezzen be. Amennyiben nem rendelkezik felhasználói fiókkal, a termék adatlapján a „Vásárlás” gombra kattintással helyezheti el a terméket a virtuális kosarában.

 

  1. A „Vásárlás” gombra kattintást követően a Fogyasztó azátvételi mód kiválasztását követően a „Megrendelés” gombra kattintva rendelheti meg a termékeket, ezt követően köteles megadni a szerződéskötéshez és a számlázáshoz szükséges adatokat. Az adatbeviteli hibákat a Fogyasztó köteles a „Megrendelés” gombra kattintás után korrigálni.

 

A Fogyasztónak adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetősége. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Fogyasztó által a rendelés során tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető többletköltségért, egyéb problémákért és hibákért.

 

A Fogyasztó, rendeléskor köteles elfogadni az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. Amennyiben az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót nem kívánja elfogadni úgy a vásárlás nem zárul le és az elektronikus szerződéskötés sem valósul meg. Az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg a Fogyasztó kijelenti azt is, hogy az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakat pedig kifejezetten elfogadja. A Fogyasztó és a Vállalkozás között létrejövő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar. A Vállalkozás a szerződést nem iktatja és nem látja el iktatószámmal.

 

  1. Azt követően, hogy a Fogyasztóleadta a rendelését, a Platform haladéktalanul köteles a vásárlás során megadott e-mail címen vagy telefonon visszaigazolni azt, hogy a Platform rögzítette Fogyasztó megrendelését, amely a Fogyasztó által közölt ajánlatnak minősül. A visszaigazolás hiányában a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Vásárlás után azonnal kap a Fogyasztó egy visszaigazoló emailt

 

4.1. A Platform részéről történő automatikus visszaigazolás csupán a megrendelés megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés megerősítésének vagy szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti azt, hogy az időpont lefoglalásra került.

 

4.2. A terméketazt követően tekintjük megrendeltnek, hogy a Platform a megrendelés során megadott e-mail címen vagy telefonon tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Fogyasztó által a Platform részére közölt vételi ajánlatot a Platform elfogadta, az időpont pedig rögzítésre került.

 

4.3. Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a Platform minden véglegesített megrendelést külön megrendelésként kezel. Amennyiben a Fogyasztó a leadott és visszaigazolt megrendelését újabb termékkel szeretné bővíteni, úgy haladéktalanul, lépjen kapcsolatba a Platformmal a megrendelés módosítása céljából.

 2.      AZ ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTREJÖTTE

 

  1. Amennyiben a Fogyasztóhoz kizárólag a megrendelése megérkezésére vonatkozó visszaigazolást küldte meg a Vállalkozás, a Felek között a szerződés még nem tekinthető létrejöttnek.

 

  1. A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Fogyasztó által a megrendeléssel a Vállalkozás irányába közölt vételi ajánlatát legkésőbb 48 órán belül e-mail, telefax vagy egyéb távközlési eszköz útján elfogadja, visszaigazolja. A szerződés létrejöttével a Fogyasztó egyúttal a Platform ÁSZF-ében található rendelkezéseket is elfogadja. A Felek között a szerződés határozott időre jön létre, amely a megrendelt szolgáltatás teljesítését követően megszűnik. A szerződéskötés nyelve magyar.

 3.     A TERMÉKEK ÁRA

 

  1. A Platformon szereplő termékeklényeges tulajdonságait, az egyes termékek specializációit, jellemzőit a Fogyasztó a konkrét termékinformációs oldalán ismerheti meg.

 

  1. A díj/vételár mindig a kiválasztott termék/szolgáltatás mellett feltüntetett, ÁFA összegével növelt bruttó ár, amely forintban (HUF) értendő. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. A feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljeskörűen tájékoztatja a Fogyasztókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

A kiválasztott termék áráta Vállalkozás részletes árajánlatában közli a Fogyasztóval. A Platformon szereplő termékek ára megváltoztatásának jogát a Vállalkozás fenntartja, ugyanakkor ezen jog Platform által történt a Fogyasztó vételi ajánlatára vonatkozó visszaigazolását követően alapján már megrendelt szolgáltatás díját nem befolyásolja.

 

  1. Amennyiben a termék mellett hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel arra az esetre, ha nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült díjától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre –, a Vállalkozás nem köteles a terméketa hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben Vállalkozás haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót a tévedésről és a szolgáltatás helyes áráról, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.

 

  1. A Vállalkozás nem köteles teljesíteni kereskedelmi mennyiség kiszolgálását.

 

  1. A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a Vállalkozása termék Fogyasztó részére személyesen történő átadásáig vagy kiszállítás esetén a termék futárszolgálatnak történő átadásáig a Fogyasztó szerződésszegő magatartására alapján jogosult a szerződéstől elállni. A Vállalkozás a jelen pontban foglalt elálláskor, a Fogyasztó által fizetett díjat banki úton visszatéríti a Fogyasztónak.

4.     FIZETÉS ÉS SZÁLLÍTÁS

 

  1. A Fogyasztó által a megrendelés során küldött ajánlat Vállalkozó általi írásbeli elfogadásával a Fogyasztó szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá fizetési kötelezettsége keletkezik.

 

A Vállalkozás által küldött ajánlatot elfogadó visszaigazolás egyértelműen megfogalmazva tartalmazza azt a tájékoztatást, hogy a Fogyasztó ajánlatának Vállalkozás általi elfogadása, mint szerződéses nyilatkozat megtétele a Vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

 

  1. Fogyasztó az általa megrendelt termék díját a választott fizetési mód készpénzzel vagy a számlán szereplő bankszámlára történő banki átutalás útján fizeti meg. A Vállalkozás számlát a Fogyasztóáltal fizetett teljes díjról (a továbbiakban:”Teljes ár”) állítja ki (a továbbiakban: ”Számla”). Számlát a Vállalkozás a Fogyasztó által megadott adatai alapján állítja ki és e-mailen küldi meg, elektronikus úton. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás elektronikusszámlázást alkalmaz.

 

Fizetési módok:

 

  • Személyes átvétel során készpénzben.
  • A számlán szereplő bankszámlára történő banki átutalás útján.
  • Utánvéttel.

 

  1. Amennyiben a Fogyasztó nem személyesen veszi át a Terméket, hanem kiszállítást választ, úgy a Vállalkozás vállalja, hogy a megrendelt Terméket – a szerződött, szállítást végző partnerein keresztül – a Fogyasztó által a megrendelés során rögzített magyarországi szállítási címre eljuttatja. A Vállalkozás biztosítja a megrendelt Termék megfelelő csomagolását, és a kísérő dokumentumok elküldését. A Vállalkozás a szállítást kizárólag magyarországi címre vállalja.

 

A Vállalkozás előzetesen tájékoztatja a Fogyasztót a szállítás költségéről a Megrendelés leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein. A Vállalkozás előzetesen tájékoztatja a Fogyasztót a Termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem A Vállalkozás, sem a Fogyasztó nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén.

 

A Fogyasztó köteles a megrendelt Termék(ek) mennyiségi és minőségi megfelelőségét a kézbesítést, illetve átvételt követően késedelem nélkül ellenőrizni. Ennek keretében a Fogyasztó a csomag kibontásával egyidejűleg köteles meggyőződni a Termék észlelhető hibáiról, valamint arról, hogy a termék megfelel-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt terméknek, a megrendelt mennyiségnek. Amennyiben a Fogyasztó a kézbesítést végző futár jelenlétében a csomag kibontásakor észleli, hogy a Termék sérült, esztétikai vagy egyéb hibával rendelkezik, a Termék, illetve Termékek átvételét megtagadhatja, és a Terméke(ke)t – az erre rendszeresített űrlap egyidejű kitöltésével – a futárral visszaküldheti

 

Az elektromos és elektronikus berendezések hulladékai olyan veszélyes anyagokat tartalmazhatnak, amelyek káros hatást fejthetnek ki a környezetre és az emberi egészségre abban az esetben, ha azokat nem gyűjtik be szelektíven.A Fogyasztóknak kötelessége az elektromos és elektronikus berendezések hulladékait szelektíven gyűjteni. Ezen hulladékok begyűjtése a szelektív hulladékgyűjtő pontoknál történik.

 5.     A SZERZŐDÉSTŐLVALÓ ELÁLLÁS (LÁSD MÉG: 1. SZÁMÚ MELLÉKLET)

 1. Elállási / felmondási jog gyakorlásának határideje

 

1.1. A Fogyasztó – vagyis a Ptk. 8:1. § (1) 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján:

  1. a) a termék átvételének napjától,
  2. b) több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,
  3. c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,
  4. d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától -

  1. e) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától -

- számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.

 

1.2. A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja, és a termék átvétele előtti időszakban is gyakorolhatja. Az elállásról vagy felmondásról érvényesen személyesen vagy a Vállalkozás e-mail címére küldött nyilatkozatban lehet.

2.  Elállási / felmondási jog gyakorlásának módja

 

2.1. A Fogyasztó az elállási / felmondási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az elállásra / felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

2.2. Az elállási / felmondási nyilatkozatot a Fogyasztó személyesen teszi meg, vagy az alábbi úton juttathatja el a Vállalkozás részére:

 

Postacím: Racing Hungary Kft., 4026 Debrecen, Honvéd utca 72.

E-mail: info@otthon-szabadido.hu

 

2.3. Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási / felmondási jog gyakorlását, ha a Fogyasztó az elállási / felmondási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére elküldi (postára adja).

 

2.4. A Fogyasztó elállási / felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja különösen, de nem kizárólagosan:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.

 

2.5. Amennyiben a szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó elállási / felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.

 

2.6. Az elállási / felmondási jog gyakorlása során a Fogyasztó jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §)

 

2.7. Abban az esetben, ha a Fogyasztó a termék megvásárlására irányulószerződéstől egyoldalú nyilatkozattal eláll, azonban az elállással érintett terméket annak jellege,tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékbenhasználta, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenésselarányos összeget a Vállalkozás az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti,azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága azelállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredőkopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

3. A Felek kötelezettségei elállás / felmondás esetén

 

3.1. A Vállalkozás kötelezettségei

 

  1. a) A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

 

  1. b) A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó részére személyesen vagy a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra téríti vissza. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Fogyasztó által megadott adatok (pl. bankszámlaszám) pontatlanságából vagy helytelenségéből eredő teljesítési hibákért.

 

3.2. A Fogyasztó kötelezettségei

 

A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát

 

1.) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

 

2.) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 

3.) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

 

4.) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

 

5.) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

6.) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

7.) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

 

8.) - a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatások vagy termékek kivételével - olyan Vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

 

9.) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

 

10.) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

 

11.) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

 

12.) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

 

13.) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

14.) A Fogyasztó a terméket személyesen átadás, fuvarozás útján, postai küldeményként, vagy futárszolgálattal küldheti vissza. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).

6.      KELLÉKSZAVATOSSÁG

 

A Vállalkozás a szavatossági igények érvényesítése során a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint jár el.

 

2.1. A Fogyasztó hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

 

2.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó - választása szerint -:

  1. a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

2.3. A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

 

2.4. A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozással. A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.

 

2.5. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.      TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

7.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – a 6. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

7.2. Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

7.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

7.4. Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

7.5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

 

7.6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8.     JÓTÁLLÁS

 

8.1. Hibás teljesítés esetén a Vállalkozás a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.

 

8.2. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

8.3. Minden értékesített Termék rendelkezik a hatályos jogszabályoknak és a gyártók kereskedelmi gyakorlatának megfelelő jótállással. A Vállalkozás eredeti csomagolású, ellenőrzött forrásból származó Termékeket, gyártói engedéllyel forgalmaz.

 

8.5. A Vállalkozás által értékesített Termékek esetében a Fogyasztó a szállításkor minden olyan termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap.

 

8.6. A jótállás érvényesítésének menete:

 

A jótállás érvényesíthető közvetlenül a (a termék csomagolásában található gyártói jótállási jegy szerinti) gyártói szakszervizben.

A jótállás érvényesíthető közvetlenül a Vállalkozás üzleteiben és székhelyén.

 

8.7. A jótállás időtartama a termék vételárának függvényében egy, kettő vagy három év. A 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 1 év, a 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó vételár esetén 2 év, a 250 000 forintot meghaladó vételár esetén 3 év. A jótállási idő a fogyasztási cikk -fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

Termék vételára                      Kötelező jótállási idő

10.000,- Ft – 100. 000,- Ft     1 év

100.001,–Ft – 250. 000,- Ft   2 év

  1. 000,- Ft – felett             3 év

 

8.8.1 Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Vállakozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

 

8.8.2 Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

8.8.3. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény a Vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – az a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az a Vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

A fenti, harmincnapos kijavítási határidő az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

 

8.9. A jótállási jegy hiányával kapcsolatos észrevételeit a Fogyasztó jelezheti a Vállalkozás email címén vagy telefonon.

 

8.10. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  1. szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  2. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
  3. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
  4. elemi kár, természeti csapás okozta.

 

8.11. A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 6. és a 7. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.     PANASZKEZELÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉS

 

  1. A Fogyasztó kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a Vállalkozáshoz:

 

Személyesen: a Vállalkozás ügyfélszolgálatán

Írásban: a Vállalkozás postacímére eljuttatott postai küldeménnyel

E-mailben: info@otthon-szabadido.hu e-mail címre megküldött elektronikus levélben.

A panaszkezelés során a Vállalkozás a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. rendelkezéseinek megfelelően jár el.

 

A Fogyasztó a Vállalkozásnak, illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.

 

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

 

  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,

egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó Fgytv. 17/A. § (6) szerintiszabályok szerint köteles eljárni.

 

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 

  1. a) a Fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a Vállalkozás nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Fogyasztó aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

 

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A Vállalkozás nem tett a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál általános alávetési nyilatkozatot.

 

A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett Fogyasztói panasz kivizsgálását a Vállalkozás mellőzheti.

 

  1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:

Fogyasztóvédelmi hatóság: A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzésére.

 

Békéltető testület: Hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: Fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület (www.hbmbekeltetes.hu)

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Tel: 52-500-710, 52-500-745

Fax: 52-500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Ügyintéző: Nemes Brigitta (Nemes.Brigitta@hbkik.hu, bekelteto@hbkik.hu)

 

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

 

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

E-mail cím: tunde@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

 

Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Az ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó rendelkezései, a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak.

 

Európai Unió Online Vitarendezési Platformja: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a Fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

 10.      VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

  1. A Vállalkozás biztosítja, hogy sem a szerződéskötés során, sem pedig a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés során a Fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.

 

  1. A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a Vállalkozásnál nem áll rendelkezésre a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex.

 

  1. A Vállalkozás által működtetett Platformona kiválasztott termék adatlapján feltüntetjük a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat.

 

  1. Amennyiben a Fogyasztó a Platformon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

  1. A jelen ÁSZF hatálybalépésének időpontja 2023.10.30 A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén a Vállalkozás az új szerződési feltételeket közzéteszi a Platformon, és a Platform nyitóoldalán figyelmezteti a felhasználókat a szerződési feltételek módosulásáról és a hatályba lépés időpontjáról. A figyelmeztetés elmulasztása az új ÁSZF hatálybalépését nem érinti

 

  1. A Vállalkozás a Platformon nyújtott szolgáltatások igénybevételét kizárólag jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek között biztosítja, azoktól való eltérés nem lehetséges.

 

További kérdése esettén keresse munkatársainkat.

  

 1.  számú melléklet:

 

ELÁLLÁSI / FELMONDÁSI TÁJÉKOZTATÓ

A 45/2014. (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN

 

Elállási/Felmondási jog:

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

 

Az elállási/felmondási határidő:

  1. a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;
  2. b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.;
  3. c) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.;
  4. d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.; e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

 

Címzett: Racing Hungary Kft.

Székhely: 4031 Debrecen, Diófa utca 25. 1. em. 5.

Levelezési cím: 4026 Debrecen Honvéd u. 72.

Telefon: +36308496680

E-mail: info@otthon-szabadido.hu

 

 

Ebből a célból felhasználhatja a 2. számú mellékletben rögzített elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

 

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

Az elállás/felmondás joghatásai:

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatás teljes összegét. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.;

 

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

 

A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

 

 

2.    számú melléklet

 

ELÁLLÁSI NYILATKOZATMINTA

A 45/2014. (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN

 

Címzett: Racing Hungary Kft.

Székhely: 4031 Debrecen, Diófa utca 25. 1. em. 5.

Levelezési cím: 4026 Debrecen Honvéd u. 72.

Telefon: +36308496680

E-mail: info@otthon-szabadido.hu

 

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Rendelés szám: _____________________

 

A szerződés tárgyának megjelölése: _____________________

 

A szerződéskötés/átvétel időpontja:  _____________________

 

A Fogyasztó(k) neve:    _____________________

 

A Fogyasztó(k) címe:    _____________________

 

A Fogyasztó(k) aláírása:    _____________________

 

Kelt: ______________________

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                             Debrecen 2023.10.30

Létrehozva: www.eshop-gyorsan.hu

ODM5MDQzMD